SPECIFIČNOSTI KOMUNIKACIJE I UPRAVLJANJA U ZDRAVSTVENIM USTANOVAMA
DOI:
https://doi.org/10.48188./hczz.1.2.4Ključne riječi:
KOMUNIKACIJA, UPRAVLJANJE, ZDRAVSTVENI RADNICISažetak
Prelaskom iz paternalističkog načina komuniciranja u zdravstvu na današnji suradno-partnerski način komuniciranja, značajno su se promijenile pardigme komuniciranja u oblasti zdravstva. Tome su značajno pridonijeli strelovit razvoj medicinske znanosti, informatika i vrlo izražen interes pacijenata za svoje zdravlje. Izgradnja modernih zdravstvenih sustava, specifična struktura rada
u zdravstvenim ustanovama kao i proces rada, igraju važnu ulogu. U radu je razmotreno kompleksno funkcioniranje medicinskih timova
i njihovih voditelja, uloga timskog rada, odlučivanje, vođenje, izbor vođe… Dijada, temeljni tim liječnika i medicinske sestre,
u paternalističkom su modelu komuniciranja imali nadređen odnos prema pacijentu koji je bio pasivan objekt i koji je, bez dublje rasprave, jednosmjerno primao informacije. Danas su medicinari i pacijenti subjekti komunikacije, njihov je odnos ravnopravan, a njihova je komunikacija dvosmjerna. U radu su prikazani povijesni detalji složenog odnosa medicinara i pacijenata te specifičnosti komunikacije, paradigmatski primjeri u komunikaciji. Također je naglašen značaj komunikacije u unutarnjoj i vanjskoj javnosti.
Preuzimanja
Objavljeno
Broj časopisa
Rubrika
Licenca
Autorska prava (c) 2021 Hrvatski časopis zdravstvenih znanosti
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.