STAVOVI STUDENATA SESTRINSTVA SVEUČILIŠNOG ODJELA ZDRAVSTVENIH STUDIJA U SPLITU O PRIMJENI LOKALNIH KORTIKOSTEROIDNIH PRIPRAVAKA U LIJEČENJU ATOPIJSKOG DERMATITISA
DOI:
https://doi.org/10.48188/hczz.5.2.2Ključne riječi:
ATOPIJSKI DERMATITIS, KORTIKOFOBIJA, SESTRINSTVO, LOKALNI KORTIKOSTEROIDISažetak
Cilj: Ispitati stavove studenata sestrinstva o primjeni lokalnih kortikosteroidnih pripravaka (LKS), temeljnih lijekova u liječenju atopijskog dermatitisa (AD) čija primjena izaziva zabrinutost i strah poznat kao kortikofobija.
Metode: U ovom presječnom istraživanju sudjelovalo je 100 studenata sestrinstva Sveučilišnog odjela zdravstvenih studija
Sveučilišta u Splitu, tijekom veljače i ožujka 2025. godine. Podaci su prikupljeni validiranim upitnikom TOPICOP, distribuiranim putem mrežnog obrasca Google Forms. Podaci su analizirani deskriptivnom statistikom i Spearmanovim koeficijentom korelacije ranga. Kao prag statističke značajnosti korišten je P<0,05.
Rezultati: Prosječna dob ispitanika iznosila je 27 godina. Studentice su činile 87%, a studenti 13%. Najzastupljeniji su bili
studenti četvrte godine s udjelom od 37%. Zabrinutost zbog mogućih nuspojava lokalnih kortikosteroida izrazilo je 66% ispitanika, ponajprije zbog oštećenja kože i dugoročnih posljedica. Utvrđena je statistički značajna pozitivna povezanost dobi s razinom zabrinutosti za nuspojave (P<0,05), pri čemu su stariji studenti iskazivali višu razinu zabrinutosti. Također je utvrđena statistički značajna pozitivna povezanost između godine studija i uvjerenja o dugoročnim učincima LKS-a (P<0,05), pri čemu su studenti viših godina izraženije vjerovali u postojanje dugoročnih nuspojava.
Zaključak: Studenti sestrinstva pokazuju izraženu kortikofobiju. Rezultati ovog istraživanja upućuju na potrebu sustavnije edukacije tijekom studija, kako bi buduće medicinske sestre i tehničari stekli znanje i sigurnost potrebne za učinkovitu edukaciju bolesnika o racionalnoj i sigurnoj primjeni LKS-a u liječenju AD-a. Ovi nalazi dodatno naglašavaju važnost uključivanja ciljane edukacije o LKS-u u sestrinski kurikulum, kako bi se osnažili obrazovni ishodi i osigurala kvalitetna podrška oboljelima.
Preuzimanja
Objavljeno
Broj časopisa
Rubrika
Licenca
Autorska prava (c) 2025 Hrvatski časopis zdravstvenih znanosti

This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
